Kristiansand
Vestre Strandgate 42, 3. og 4. etg.
Eierform
Eiet
Eiet
Eiendomstype
Kontor
Kontor
Oversikt
Kontorlokaler til leie i Haanesgården i Sentrum nær det nye politihuset.
Vi har gleden av å presentere for leie kontorlokaler med meget sentral beliggenhet og flott utsikt sentralt i sentrum. Kontorene er i byggets 3 og 4 ett. og er til sammen på ca. 750 kvm. Populært forretningsbygg Hånesgården med kort vei til alle fasiliteter. Lokalene ligger rett over gaten i forhold Quadrum og det nye politibygget på jernbanetomten. Fleksible løsninger i forhold til behov. Velkommen til visning.Om eiendommen
Parkering
Mulighet for å leie plass i u.etg. hvis ledig. Ellers parkeringshus i umiddelbar nærhet med god kapasitet.Standard
Miljøvennlige løsninger. Alle fasader er rehabilitert ca. 2010 med energivinduer og ekstra isolering for varme og lyd.Renovert
2010Diverse
Utleier tilbyr fleksible løsninger etter størrelse og antatt behov for kontorplasser. Eventuelt utforming og tilpasning vil bli en del av leieavtalen.Hånesgården er oppført på 1960-tallet og er en av byens mest kjente bygårder. Bygget huser virksomheter innen en rekke ulike bransjer innenfor helse, velvære og kontorvirksomhet. Det skal bebygges på naboeiendommene.
Felleskostnader: En forholdsmessig del av byggets fellesutgifter kommer i tillegg til leien. Fellesutgiftene fordeles etter areal.
Beliggenhet
Beliggenhet
Meget sentral beliggenhet og flott utsikt sentralt i sentrum. Kort vei til alle fasiliteter og markensgate. Lokalene ligger rett over gaten i forhold til Quadrum og politihuset på jernbanetomten. Rett ved rutebilstasjonen og metro.Areal
Fra 01.01.24 er det innført nye regler for måling og opplysning av areal på boliger.
De nye arealbegrepene er:
- BRA-i - Internt bruksareal. Arealet innenfor boenheten.
- BRA-e - Eksternt bruksareal. Areal av alle rom utenfor boenheten og som tilhører denne, for eksempel eksterne boder.
- BRA-b - Innglasset balkong, altan, terrasser.
- TBA -Terrasser og åpen altan som er tilknyttet boligen.
- ALH - Areal med lav himlingshøyde måles på samme måte som BRA, men man ser bort fra krav til himlingshøyde. Arealet inngår ikke i BRA, men opplyses om sammen med BRA som et tillegg.
- GUA - summen av BRA og AHL. Brukes når boligen har gulvareal som ikke er måleverdig på grunn av for eksempel skråtak eller lav himlingshøyde. Arealet oppgis som tilleggsinformasjon til øvrige arealer.
Offentlige opplysninger
Reguleringsplan
Eiendommen tilhører plan nr. 1264 - kommunedelplan for kvadraturen og Vestre Havn del 1 - kvadraturen 2011-2022 godkjent 12.02.2014, korrigert sist 18.03.2014. På generell basis gjør vi oppmerksom på at det kan foreligge fremtidige planer hos kommunen for området rundt eiendommen, som megler ikke har mottatt opplysninger om.Tinglyste heftelser og rettigheter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver:4204/150/1510/11:
09.12.1960 - Dokumentnr: 6139 - Best. om vann/kloakkledn.
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Overført fra: Knr:4204 Gnr:150 Bnr:1510
Gjelder denne registerenheten med flere
07.03.1968 - Dokumentnr: 1921 - Bestemmelse om veg
Med flere bestemmelser
Overført fra: Knr:4204 Gnr:150 Bnr:1510
Gjelder denne registerenheten med flere
26.01.1983 - Dokumentnr: 1202 - Seksjonering
Opprettet seksjoner:
Snr: 11
Formål: Næring
Sameiebrøk: 70/1000
04.11.2014 - Dokumentnr: 954952 - Resek/sammenslåing
Sammenslått til:
Snr: 1
Formål: Næring
Sameiebrøk: 37/1000
Sammenslått til:
Snr: 2
Formål: Næring
Sameiebrøk: 50/1000
Sammenslått til:
Snr: 3
Formål: Næring
Sameiebrøk: 50/1000
Sammenslått til:
Snr: 4
Formål: Næring
Sameiebrøk: 60/1000
Sammenslått til:
Snr: 5
Formål: Næring
Sameiebrøk: 40/1000
Sammenslått til:
Snr: 6
Formål: Næring
Sameiebrøk: 70/1000
Sammenslått til:
Snr: 7
Formål: Næring
Sameiebrøk: 80/1000
Sammenslått til:
Snr: 8
Formål: Næring
Sameiebrøk: 65/1000
Sammenslått til:
Snr: 11
Formål: Næring
Sameiebrøk: 70/1000
Sammenslått til:
Snr: 13
Formål: Næring
Sameiebrøk: 55/1000
Sammenslått til:
Snr: 17
Formål: Næring
Sameiebrøk: 85/1000
Sammenslått til:
Snr: 18
Formål: Næring
Sameiebrøk: 70/1000
Sammenslått til:
Snr: 20
Formål: Næring
Sameiebrøk: 26/1000
Sammenslått til:
Snr: 23
Formål: Næring
Sameiebrøk: 20/1000
Sammenslått til:
Snr: 24
Formål: Næring
Sameiebrøk: 25/1000
Sammenslått til:
Snr: 25
Formål: Næring
Sameiebrøk: 100/1000
Sammenslått til:
Snr: 26
Formål: Næring
Sameiebrøk: 20/1000
Sammenslått til:
Snr: 27
Formål: Næring
Sameiebrøk: 30/1000
Sammenslått til:
Snr: 28
Formål: Bolig
Sameiebrøk: 29/1000
Sammenslått til:
Snr: 29
Formål: Bolig
Sameiebrøk: 15/1000
Sammenslått til:
Snr: 30
Formål: Næring
Sameiebrøk: 3/1000
Sammenslåing av:
Snr: 21
Formål: Næring
Sameiebrøk: 20/1000
Sammenslåing av:
Snr: 22
Formål: Næring
Sameiebrøk: 10/1000
Sammenslåing av:
Snr: 1
Formål: Næring
Sameiebrøk: 37/1000
Sammenslåing av:
Snr: 2
Formål: Næring
Sameiebrøk: 50/1000
Sammenslåing av:
Snr: 3
Formål: Næring
Sameiebrøk: 50/1000
Sammenslåing av:
Snr: 4
Formål: Næring
Sameiebrøk: 60/1000
Sammenslåing av:
Snr: 5
Formål: Næring
Sameiebrøk: 40/1000
Sammenslåing av:
Snr: 6
Formål: Næring
Sameiebrøk: 70/1000
Sammenslåing av:
Snr: 7
Formål: Næring
Sameiebrøk: 80/1000
Sammenslåing av:
Snr: 8
Formål: Næring
Sameiebrøk: 65/1000
Sammenslåing av:
Snr: 11
Formål: Næring
Sameiebrøk: 70/1000
Sammenslåing av:
Snr: 13
Formål: Næring
Sameiebrøk: 55/1000
Sammenslåing av:
Snr: 17
Formål: Næring
Sameiebrøk: 85/1000
Sammenslåing av:
Snr: 18
Formål: Næring
Sameiebrøk: 70/1000
Sammenslåing av:
Snr: 20
Formål: Næring
Sameiebrøk: 26/1000
Sammenslåing av:
Snr: 23
Formål: Næring
Sameiebrøk: 20/1000
Sammenslåing av:
Snr: 24
Formål: Næring
Sameiebrøk: 25/1000
Sammenslåing av:
Snr: 25
Formål: Næring
Sameiebrøk: 70/1000
Sammenslåing av:
Snr: 26
Formål: Næring
Sameiebrøk: 20/1000
Sammenslåing av:
Snr: 27
Formål: Næring
Sameiebrøk: 30/1000
Sammenslåing av:
Snr: 28
Formål: Bolig
Sameiebrøk: 29/1000
Sammenslåing av:
Snr: 29
Formål: Bolig
Sameiebrøk: 15/1000
Sammenslåing av:
Snr: 30
Formål: Næring
Sameiebrøk: 3/1000
04.11.2014 - Dokumentnr: 954952 - Resek/endring formål/brøk/tilleggsdel
Endret seksjon:
Snr: 11
Formål: Næring
Sameiebrøk: 74/1000
Nøkkelinformasjon
Info energiklasse
Eiendommen er ikke energimerket. Det følger av forskrift om energimerking § 5 at dersom selger etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning innen ett år etter avtale om salg er inngått.Vedlegg salgsoppgave
Standard meglerkontrakter vil bli brukt.Tilbud på leie fås ved oppgitt behov og ønske fra fremleier. Konkurranse dyktige leiepriser.
Vilkår og betingelser
Lov om hvitvasking
I henhold til lov om hvitvasking og terrorfinansiering har megler plikt til å gjennomføre kontrolltiltak ovenfor kunder. Dette innebærer å bekrefte kunders identitet, innhente opplysninger om reelle rettighetshavere og kundeforholdets formål og tilsiktede art. Videre skal megler kontrollere midlenes opprinnelse, samt gjennomføre kundekontroll av personer med disposisjonsrett til konto som benyttes ved transaksjoner til klientkonto.Kundekontroll skal gjennomføres løpende gjennom hele oppdragsperioden, dersom megler på noe tidspunkt ikke får gjennomført tilstrekkelig kundekontroll har megler rett til å avvikle kundeforholdet.
Megler er underlagt rapporteringsplikt til Økokrim ved mistanke om brudd på hvitvaskingsloven. Melding sendes Økokrim uten at partene varsles og megler kan i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføring av handelen. Partene i handelen kan komme i ansvar for tap den andre part påføres som følge av brudd på hvitvaskingsregelverket, partenes rettigheter ved mislighold.
I henhold til lov om hvitvasking og terrorfinansiering har megler plikt til å gjennomføre kontrolltiltak ovenfor kunder. Dette innebærer å bekrefte kunders identitet, innhente opplysninger om reelle rettighetshavere og kundeforholdets formål og tilsiktede art. Videre skal megler kontrollere midlenes opprinnelse, samt gjennomføre kundekontroll av personer med disposisjonsrett til konto som benyttes ved transaksjoner til klientkonto.
Kundekontroll skal gjennomføres løpende gjennom hele oppdragsperioden, dersom megler på noe tidspunkt ikke får gjennomført tilstrekkelig kundekontroll har megler rett til å avvikle kundeforholdet.
Megler er underlagt rapporteringsplikt til Økokrim ved mistanke om brudd på hvitvaskingsloven. Melding sendes Økokrim uten at partene varsles og megler kan i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføring av handelen. Partene i handelen kan komme i ansvar for tap den andre part påføres som følge av brudd på hvitvaskingsregelverket, partenes rettigheter ved mislighold.