Loser bolighandelen trygt i havn

Å kjøpe og selge bolig er de største økonomiske transaksjonene de fleste av oss gjør i løpet av livet. Derfor er det smart å velge erfarne fagfolk til å håndtere prosessen.

Sigmund Støle og Odd Terje Vatnedal i Sørmegleren samarbeider tett og godt med Margit Hovland og resten av rådgiverne i Sparebanken Sør, Lyngdal.

 

– Det er utvilsomt mye følelser inne i bildet. Både på grunn av det økonomiske aspektet, men også fordi det er snakk om hjemmet ditt; der du skal leve og bo hver eneste dag, sier eiendomsmegler Sigmund Støle i Sørmegleren Lyngdal.

 

Kjenner markedet

Sammen med meglerkollega Odd Terje Vatnedal har Sigmund Støle gjennomført utallige boligsalg i Lyngdal og Lister-regionen. Dette drar kundene nytte av.

– Vi kommer fra området begge to, og kjenner eiendomsmarkedet bedre enn de fleste. Det betyr at vi har gode forutsetninger for å sette riktige prisantydninger, samt at vi kjenner mange mennesker og vet hva som rører seg i lokalmarkedet, forteller han. Odd Terje Vatnedal nikker bekreftende og skyter inn:

– En annen fordel er at vi sitter i samme hus som Sparebanken Sør. Det bidrar til at boliglånsprosessen kan gå raskt og sømløst. De fleste selgere foretrekker bud uten forbehold om finansiering, så en avklaring med banken på forhånd er absolutt å anbefale, konstaterer megleren.

 

Rask bank

Margit Hovland, rådgiver i Sparebanken Sør Lyngdal, opplever også samarbeidet som nært og fruktbart.

– Hvis en av våre rådgivere sitter med en kunde og trenger informasjon om verdien av nåværende bolig, er det enkelt å banke på hos Sigmund eller Odd Terje. Vi stoler fullt og helt på deres vurderinger, og dette hjelper oss til å ta raske beslutninger. I flere tilfeller kan vi innvilge boliglån på stedet basert på meglerkompetansen og mandatet vi har internt på huset, poengterer bankrådgiveren.

Hovland støtter meglernes argument om at lokal forankring er positivt.

– Våre rådgivere kommer også fra nærområdet, og mange av bankkundene har vært hos oss gjennom flere livsfaser og over generasjoner. Det setter vi stor pris på! Målet vårt er at hver eneste kunde skal bli så fornøyd at vedkommende aldri bytter bank igjen, avslutter Margit Hovland med et smil.